Online Fundamentals

De grootste en meest succesvolle opleiding voor online marketing in Nederland - 4 maanden

Online Fundamentals

De grootste en meest succesvolle opleiding voor online marketing in Nederland - 4 maanden

Niveau

Training

Opleidings­variant

Dag

Vanaf prijs

€ 3.702,50

Studiebelasting

4 maanden

Download PDF

Download PDF

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Niveau

Training

Opleidings­variant

Dag

Vanaf prijs

€ 3.702,50

Studiebelasting

4 maanden

Download PDF

Download PDF

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Met deze opleiding leg jij hét fundament voor je verdere carrière binnen de online marketing en communicatie. Alle belangrijke aspecten van online marketing komen dan ook uitgebreid aan bod. Op praktijkgerichte wijze raak je bekend met alle online marketingkanalen, waaronder social media, e-mailmarketing en betaalde advertenties. Daarbij krijg je te maken met een breed scala aan disciplines, kanalen en mensen. Met de kennis en inzichten die je tijdens deze opleiding opdoet, leer je mogelijkheden binnen je context benutten én kun je een mediamix samenstellen die optimaal bijdraagt aan de marketingdoelstellingen. Bovendien pas je wat je leert toe binnen je eigen werkomgeving, zo merk je direct resultaat. Deze zeer populaire opleiding is al door vele mensen gevolgd. We hebben uit alle ervaringen het programma verder aangescherpt en verbeterd. Met deze opleiding leg je een belangrijke basis voor je verdere loopbaan.

Jouw resultaat

  • Je hebt een duidelijk overzicht van het gehele online ecosysteem
  • Je hebt inzicht in de valkuilen en kansen van Google Analytics
  • Je kunt inzichten vormen op basis van data en kunt daar acties aan koppelen
  • Je kunt de brede impact van gebruiksvriendelijkheid doorgronden
  • Je weet waar zoekmachinemarketing echt om draait, ongeacht of het om betaald of organisch zoekverkeer gaat
  • Je kunt met e-mail focussen op conversie in plaats van open ratio
  • Je weet hoe je zelfs nu nog de vruchten van social media kunt plukken
  • Je kunt contentmarketing gestructureerd en doelgericht inzetten
  • Je kent verschillende soorten advertising en toepassingen hiervan

Voor wie?

Deze opleiding is zeer geschikt voor iedereen die als professional een goede start wil maken in het vak online marketing en de volledige context van online vraagstukken goed wil kunnen inschatten. Ook als je al werkzaam bent als marketeer of communicatieprofessional en in het online vakgebied winst wilt behalen, is deze opleiding een prima keuze. Dat maakt de opleiding Online Fundamentals dé vakopleiding voor online professionals.

Doel en opzet

Tijdens deze opleiding raak je bekend met de belangrijkste terminologie en mogelijkheden van online advertising. Je gaat aan de slag met verschillende online mediakanalen en verdiept je in hun functionaliteiten. Aan de hand van de user experience leer je hoe je jouw website handig in gebruik maakt, zodat je bezoekers aan je pagina kunt binden en meer conversies stimuleert. Daarbij verdiep je je in de organische vindbaarheid en leer je wat social media daaraan kan bijdragen. Kortom, je leert alle vaardigheden om online mediakanalen effectief, kostenbewust en resultaatgericht in te zetten.

Docenten

Je krijgt les van topprofessionals uit de wereld van online marketing en communicatie. Ze hebben veel werkervaring en weten wat er speelt. Je krijgt geen droge theorie, maar actuele voorbeelden en tips. Daarmee kun jij morgen al aan de slag!

Online leeromgeving

We maken gebruik van de meest actuele literatuur. Daarnaast heb je de beschikking over een moderne online leeromgeving. Deze omgeving bevat alle informatie die je voor de studie nodig hebt, met daarin de voorbereiding voor elke les, alle opdrachten en aanvullende informatie. Ook kun je hier communiceren met je docent en medestudenten. Je zult merken hoe prettig dat werkt.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Studieprogramma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics

(2 dagen)

  • Inrichten Analytics
  • Doelstellingen en KPI’s
  • Inrichten Google Analytics
  • Filters en profielen
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Rapportage en analyse
  • Werken met standaardrapportages
  • Opzetten custom rapportages en dashboards
  • Interpreteren en analyseren
  • Optimaliseren website
  • Optimaliseren van online campagnes

User Experience

(1 dag)

  • Het verschil tussen user experience en usability
  • Trends binnen user experience
  • Wensen van eindgebruikers
  • Belang van beeld, tekst en design
  • Het in kaart brengen van je doelgroep
  • Onderzoek het doel en de toptaken van je gebruiker
  • Soorten UX-testen (cardsorting, eyetracking, A/B-testing, guerillatesting)
  • Inspelen op klantinzicht
  • Sitescan en checklist doornemen

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)

  • Zoekmachinemarketing
  • SEO eigen site
  • Zoekwoordenstrategieën
  • SEO page scan tools
  • Stappenplan tekstcomponent
  • Checklist indexatiecomponenten
  • Linkbuilding
  • Valkuilen bij siteontwerp en spamdexing
  • Code, flash, frames
  • Contentmanagementsystemen
  • Spamdexing
  • Zoekwoordspam
  • Resultaten meten
  • Google Analytics
  • Analytics Universal
  • Link audit en findabilityonderzoek

Google Ads

(1 dag)

  • Basisprincipes Google Ads
  • Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
  • Hulpprogramma's inzetten
  • Budgetbewaking
  • Campagnes opzetten
  • Zoekwoorden genereren
  • Maken van advertenties
  • Inzetten locatietargeting

E-mailmarketing

(1 dag)

  • Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
  • Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
  • Tech en tools voor e-mailmarketing
  • AVG-wetgeving rondom opt-in en opt-out
  • Doelgroepen en segmentaties bepalen
  • Werven van e-mailadressen en datahygiëne
  • Aan- en afmeldflows
  • Concept en creatie
  • Opzetten van e-mailcampagnes
  • Vormen en toepassingsmogelijkheden e-mailmarketing
  • A/B-testing e-mailcampagnes
  • Conversieoptimalisatie e-mailcampagnes

Social Media

(3 dagen)

  • Belangrijke social-medianetwerken
  • Do's en don'ts in social media
  • Omgaan met snel veranderende omgeving
  • Content delen
  • Laat zien en horen wie je bent
  • Laat zien wie je kent
  • Zenden, luisteren, converseren op de socials
  • Local bases services
  • Opletten met 'te snelle' social media
  • Bewust toepassen van social media

Online Advertising

(1 dag)

  • Online advertising in de customer journey
  • Verschillende soorten advertising
  • Welke rollen spelen de creatives?
  • Programmatic trading
  • Facebook, LinkedIn, Twitter en YouTube advertising
  • Realtime advertising
  • Landelijke en regionale targeting
  • Synergiekanalen
  • Resultaat van online advertising
  • Hoe meet je online advertising?
  • Meten en ROI social advertising
  • Efficiënt budgetteren: kosten en planning
  • Inzicht in actuele privacywetgeving
  • Datagebruik en codes

Afiliate Marketing

(1 dag)

  • Wat is affiliate marketing?
  • De voordelen van affiliate marketing
  • Verschillende vergoedingsmodellen
  • De functie van affiliate marketing binnen online marketingstrategie
  • Affiliate marketing via een netwerk of zelf doen?
  • Voordelen voor de adverteerder en merchant
  • Verschillende rollen en partijen in het affiliate ecosysteem
  • Grip op de verschillende attributiemodellen
  • Vormen van affiliate programma toepassen
  • Verschillen tussen affilate marketing en influential marketing
  • Influential marketing opnemen binnen affilate marketing
  • Best practices
  • Actuele cases en voorbeelden
  • Do's en dont's

Conversion Optimization

(1 dag)

  • Conversion Rate Optimization (CRO)
  • Optimaliseren op 3 pijlers: sitestructuur, usability en content
  • Online persuasion van usability
  • Relevantie en waarde bieden
  • Beïnvloedingstechnieken van Cialdini
  • Conversie en tekst
  • Optimaliseren voor mobiel gebruik
  • Conversieoptimalisatie en -beperkingen
  • Meten en analyseren van de conversieratio
  • A/B- en multivariate testing
  • Vaststellen van rendement bij conversieoptimalisatie

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Diploma

Je rondt deze opleiding af met een praktijkgerichte eindopdracht. Wanneer je deze met succes afrondt, ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Online Fundamentals'.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 4 maanden
  • Varianten: Dag
  • Dag: 12 dagen van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Inschrijfgeld
€ 75,-
Lesgeld
€ 2.465,-
Studiemateriaal
€ 600,-
Eindopdracht
€ 250,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 312,50
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 3.702,50

Locatie- en arrangementskosten

Lectric regelt voor u een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor opleidingen van onze business partners worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO niveau 2, 3 of 4, Associate Degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader.

Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. De btw op arrangementskosten is niet verrekenbaar.

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Online Fundamentals

De grootste en meest succesvolle opleiding voor online marketing in Nederland - 4 maanden

Niveau

Training

Opleidings­variant

Dag

Vanaf prijs

€ 3.702,50

Studiebelasting

4 maanden

Download PDF

Download PDF

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heb je vragen?

Onze opleidingsadviseurs zijn nu telefonisch bereikbaar

035 - 7 604 880


Maandag t/m donderdag: 8:00 - 18:00 uur
Vrijdag: 8:00 - 17:00 uur

Opleidingsadvies

Neem vrijblijvend contact op met onze deskundige opleidingsadviseurs.