Online Fundamentals Advanced

De verdiepingsslag in online marketing - 4 maanden

Online Fundamentals Advanced

De verdiepingsslag in online marketing - 4 maanden

Niveau

Training

Opleidings­variant

Dag

Vanaf prijs

€ 4.395,00

Studiebelasting

4 maanden

Download PDF

Download PDF

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Niveau

Training

Opleidings­variant

Dag

Vanaf prijs

€ 4.395,00

Studiebelasting

4 maanden

Download PDF

Download PDF

Wil je dit met iemand delen?

Mail door
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

In dit online tijdperk is de concurrentiestrijd heftiger dan ooit. De opbouw van een duurzaam concurrentievoordeel is noodzakelijk om te overleven. En daar is meer voor nodig dan de inzet van online instrumenten. In deze opleiding Online Fundamentals Advanced leer jij hoe je je organisatie een onderscheidende positie op de markt bezorgt. Hiervoor verdiep je je nog verder in online mediakanalen en de individuele functionaliteiten en voordelen hiervan. Ook ga je praktisch aan de slag met de user experience. Je krijgt inzicht in de klantreis en kun je met de inzet van online mediakanalen jouw specifieke doelgroepen tot in detail targeten. Met de kennis en vaardigheden die je tijdens deze advanced opleiding opdoet, weet je met de inzet van online marketingkanalen effectief touchpoints te raken. Zo zorg jij voor maximaal rendement op je online marketinginspanningen.

Jouw resultaat

  • Je bent volledig thuis in Google Analytics en kunt het gedrag van bezoekers in kaart brengen
  • Je kunt diepgaande inzichten vormen op basis van data en kunt daar acties aan koppelen
  • Je hebt volledig zicht op de digitale klantreis en weet campagnes juist af te stemmen op de touchpoints van de customer journey
  • Je kunt de brede impact van gebruiksvriendelijkheid doorgronden
  • Je kent alle online marketinginstrumenten en hun functionaliteiten en kunt zo de ultieme online mediamix samenstellen
  • Je kunt met jouw campagnes nauwkeurig targeten op specifieke doelgroepen
  • Je beheerst praktische vaardigheden om tekst en beeld te optimaliseren, zodat deze tot conversieoptimalisatie leiden

Voor wie?

Je bent (online) marketeer en hebt ervaring met de inzet van online marketingkanalen. Je wilt je kennis naar een hoger niveau tillen door je te specialiseren in deze online middelen. Dat maakt juist deze opleiding zo geschikt voor jou. Met deze opleiding win je een sterk onderscheidende positie voor jou op de arbeidsmarkt.

Doel en opzet

Als marketeer ben je natuurlijk thuis in het jargon, daarom maak je tijdens deze opleiding direct een verdiepingsslag. Je brengt je doelgroep in kaart en krijgt aan de hand van tools meer inzicht in hun customer en user journey. Hoe kun je je advertenties of websites beter afstemmen op hun online gedrag? En hoe zorg je ervoor dat je met jouw boodschap de juiste touchpoints in de customer journey raakt? Deze en vele andere vragen komen aan bod. Met de kennis die je hierbij opdoet, leer je gebruiksvriendelijke content creëren waarmee je effectiever aanstuurt op conversies. Daarbij verdiep je je verder in de individuele voordelen van online marketingkanalen, zodat je een ultieme online mediamix kunt samenstellen. Bovendien beschik je over de kennis om je doelgroep met de juiste boodschap, op het juiste moment en via het juiste kanaal te benaderen. Je zorgt voor de maximale afstemming tussen online mediakanalen en kunt zo nog meer invloed uitoefenen op kennis, houding en gedrag van je doelgroepen.

Docenten

Je krijgt les van topprofessionals uit de wereld van online marketing en communicatie. Ze hebben veel werkervaring en weten wat er speelt. Je krijgt geen droge theorie, maar actuele voorbeelden en tips. Daarmee kun jij morgen al aan de slag!

Online leeromgeving

We maken gebruik van de meest actuele literatuur. Daarnaast heb je de beschikking over een moderne online leeromgeving. Deze omgeving bevat alle informatie die je voor de studie nodig hebt, met daarin de voorbereiding voor elke les, alle opdrachten en aanvullende informatie. Ook kun je hier communiceren met je docent en medestudenten. Je zult merken hoe prettig dat werkt.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Studieprogramma

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Google Analytics Advanced

(1 dag)

  • Tracking van websites, mobile devices, gameconsoles en infokiosks
  • Meerdere domeinen bijhouden
  • Praktische configuratieopties voor organische zoekbronnen
  • Verwerking van sessie en campagne time-outs
  • Verwijzingsuitsluitingen en uitsluitingen van zoektermen
  • Aangepaste dimensies en relevante statistieken
  • Demografische rapporten en remarketinglijsten
  • Event tracking
  • Cross domain tracking
  • E-commerce tracking analytics
  • Geoptimaliseerde e-commerce met Universal Analytics
  • Data van KPI’s meten, interpreteren en analyseren
  • Aangepaste rapportages

User Experience Advanced

(1 dag)

  • Wie is je doelgroep en het online gedrag
  • Persona en Value Proposition Canvas
  • Formulierontwerp en conversie
  • Psychologie en persuasion
  • Welke user journey doorloopt de doelgroep?
  • User journey in kaart brengen
  • Verbeter de performance van jouw website
  • Analyse en bijsturen

Search Engine Optimization Advanced

(1 dag)

  • Actuele ontwikkelingen op het gebied van SEO
  • De techniek achter SEO
  • Contentoptimalisatie
  • Geavanceerde linkbuilding
  • Optimaliseren van vindbaarheid
  • Opzetten van een SEO-strategie
  • Uitvoeren van een SEO-strategie
  • Van basis SEO-strategie naar SEO-expertstrategie
  • Meten is weten
  • ROI van SEO
  • Slim ingezette technieken voor SEO
  • Praktijkvoorbeelden uit diverse branches B2B en B2C

Google Ads Advanced

(1 dag)

  • Strategisch opzetten van campagnes
  • Optimaliseren van kwaliteitsscore
  • Analytics
  • Nieuwe ontwikkelingen en tools
  • Geoptimaliseerde campagnes
  • Google Shopping
  • Google Display Netwerk en Remarketing
  • Google mobile campagnes

E-mailmarketing Advanced

(1 dag)

  • Actuele state-of-the-art-ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing
  • E-mailmarketing binnen de marketingstrategie
  • Doelstellingen en KPI's
  • Het neerzetten van een goede e-mailstrategie
  • Mobile first design
  • E-mailmarketing automation
  • Smart data
  • E-mailbestand opbouwen, verrijken en onderhouden
  • Databasemanagement en -analyse
  • E-mailmarketing funnel
  • Conversieoptimalisatie binnen e-mailmarketing
  • Rendementsverhogende factoren en effectieve A/B-testing

Social Media Campagnes

(3 dagen)

  • Social-campagneconcepten
  • Branding
  • Campagnedoelstellingen
  • Contentplanning
  • Budgetplanning
  • Tone of voice
  • Leer de targetmogelijkheden
  • Het managen van een actieve campagne
  • Het meten van een social campagne
  • Social influencers inzetten
  • Effectief personaliseren van communicatie
  • Social-advertisingcampagne opzetten op onder andere Facebook, LinkedIn, Instagram en Snapchat

Online Advertising Advanced

(1 dag)

  • Analyse en strategie
  • Native social advertising
  • Trends en mogelijkheden in zoekadvertenties
  • Programmatic social en video
  • Effectieve campagnestructuur en bidmanagement
  • Campagnemanagement op strategisch en tactisch niveau
  • Gevorderde online advertising technieken
  • Tooling: DSP's en de power editor van Facebook
  • Nieuwste inzichten en toepassingen
  • Best practices

Conversion Optimization Advanced

(2 dagen)

  • Verschil tussen B2B- en B2C-optimalisatie
  • De rol van Conversion Rate Optimization (CRO) binnen het strategisch perspectief
  • Online persuasion
  • Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
  • Usability en afhakers
  • Clickratio versus conversie
  • Landingspagina's optimaliseren
  • Verschillende online marketingmiddelen samenvoegen
  • Optimaliseren door middel A/B-testing en mulitvariate testing

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Diploma

Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je het geleerde direct kunt toepassen binnen je werk. Bij succesvolle afronding ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Online Fundamentals Advanced'.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Opleidingsvarianten

  • Duur van de opleiding: 4 maanden
  • Varianten: Dag
  • Dag: 11 dagen van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur
Investering
Investering
Investering
Investering
Investering

Kosten dag variant, bij betaling in 1 termijn

Inschrijfgeld
€ 75,-
Lesgeld
€ 3.195,-
Studiemateriaal
€ 600,-
Eindopdracht
€ 250,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 275,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 4.395,-

Locatie- en arrangementskosten

Lectric regelt voor u een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor opleidingen van onze business partners worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO niveau 2, 3 of 4, Associate Degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader.

Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 9% btw. De btw op arrangementskosten is niet verrekenbaar.

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Online Fundamentals Advanced

De verdiepingsslag in online marketing - 4 maanden

Niveau

Training

Opleidings­variant

Dag

Vanaf prijs

€ 4.395,00

Studiebelasting

4 maanden

Download PDF

Download PDF

Wil je dit met iemand delen?

Mail door

Heb je vragen?

Onze opleidingsadviseurs zijn nu telefonisch bereikbaar

035 - 7 604 880


Maandag t/m donderdag: 8:00 - 18:00 uur
Vrijdag: 8:00 - 17:00 uur

De LECTRIC nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van trends en speciale acties ontvang
10% korting op een training naar keuzel