Opleiding HBO Leergang Marketing en Online Communicatie - 1 jaar

Verdiepend en praktijkgericht HBO-programma - 1 jaar


Niveau
HBO-opleidingen
Vakgebieden

Dit unieke HBO-programma biedt u de beste basis voor een brede en zeer praktijkgerichte ontwikkeling op het gebied van marketing en online communicatie. De moderne marketing- en communi­catieprofessional heeft uitstekende kennis van de traditionele marketing­uitgangspunten en is daarnaast volledig op de hoogte van online marketing en communicatie. Door een unieke combinatie van kennis en concrete vaardig­heden legt u met deze opleiding een stevige basis voor uw verdere carrière in een ­belangrijke ­(online) marketing- of communicatiefunctie.

Doelgroep

Wilt u zich vanuit een breed perspectief verder ontwikkelen op het gebied van marketing en online communicatie en dat op officieel HBO-niveau? Dan sluit deze opleiding naadloos aan bij uw wensen.

Doel en opzet

U ontwikkelt zich met deze opleiding op het gebied van marketing­management, online marketing en big data. Ook gaat u aan de slag met de onderwerpen media en communicatie, mobile en social media en markt- en marketinganalyse. Alle essentiële en actuele thema’s uit het boeiende en snel groeiende vakgebied van marketing en online communicatie komen aan bod. U werkt aan cases en praktijkgerichte opdrachten, die u waar mogelijk koppelt aan uw eigen werk­omgeving. U wordt hierbij begeleid door zeer ervaren en deskundige docenten, die zelf in de praktijk actief zijn.

Vooropleiding

U hoeft niet aan bepaalde vooropleidingseisen te voldoen. De opleiding wordt verzorgd op HBO-niveau.

Voorbereiding en studiebelasting

U kunt rekening houden met een voorbereidingstijd van ongeveer 5-7 uur per bijeenkomst. Door de lessen voor te bereiden haalt u nog meer ­rendement uit de bijeenkomsten.

Praktijkprogramma

In het praktijkprogramma legt u uw praktijkervaringen vast in een portfolio als digitale werkmap. Door het volgen van het praktijk­programma blijft u bovendien parallel lopen met het HBO Bachelor­programma van onze businesspartner Hogeschool NCOI. Indien u tijdens de opleiding uw praktijk­ervaringen gestructureerd wilt vastleggen en de mogelijkheid wilt openhouden om later eenvoudig door te stromen naar een Bachelor, adviseren wij u om het praktijkprogramma te volgen. 

Vrijstellingen

Deze praktijkgerichte opleiding wordt verzorgd op HBO-niveau. U kunt vanuit dit programma verder studeren naar diverse HBO Bacheloropleidingen van onze businesspartner Hogeschool NCOI, waar deze modules ook deel van uitmaken. Indien u wordt toegelaten, ontvangt u gegarandeerd vrijstelling.

Online leeromgeving

Ons studiemateriaal is altijd actueel en sluit perfect aan op de examen­eisen. Alles wat u nodig heeft voor uw studie vindt u in onze moderne online leeromgeving. U vindt hier lesvoorbereidingen, opdrachten en aanvullende informatie. Ook kunt u communiceren met uw medecursisten en docenten.


Studieprogramma

De opleiding bestaat uit 6 modules en een eindopdracht:

Marketingmanagement

(6 bijeenkomsten)

  • Moderne marketing in organisaties
  • Behoefte en gedrag van afnemers
  • Marktonderzoek
  • Marktsegmentatie, positionering en ­branding
  • Aanbod, assortiment en marketing
  • Prijsaspecten en marketingstrategie
  • Verkoopkanalen en distributie
  • Marketingcommunicatie en moderne media
  • Marketingstrategie
  • Internationaal marketingbeleid

Online marketing

(6 bijeenkomsten)

  • Relatie online en offline marketing
  • Online marketing: strategie en ­toepassingen
  • Interactie met de doelgroep
  • Online adverteren en internetcampagnes
  • Zoeken en gevonden worden
  • Zoekmachinemarketing
  • Zoekwoordstrategieën
  • E-mailcampagnes, sms- en RSS-marketing
  • Viral marketing
  • Affiliate marketing
  • Marketing en social media
  • Mobiele marketing
  • Web analytics
  • Online marketingplan

Big data

(6 bijeenkomsten)

  • Belang van data
  • Gestructureerde en ongestructureerde data
  • Big data en de rol binnen marketing
  • Webdata
  • Netwerk en social data
  • Data-analyse
  • Vertaling naar marketingcampagnes
  • Clusteranalyse
  • Praktijktoepassingen

Media en communicatie

(6 bijeenkomsten)

  • (Online) mediakanalen
  • Interactieve media
  • Mediatheorieën
  • Massacommunicatie
  • Mediafuncties en eigenschappen
  • Mediaboodschap
  • Mediaplanning

Mobile en social media

(6 bijeenkomsten)

  • Trends en ontwikkelingen in social media en mobile
  • Marketing van producten en diensten via social media
  • Social media monitoring tools
  • Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram en ­Pinterest
  • Activeren social-mediaomgeving
  • Pr en reputatiemanagement via social media (webcare)
  • Social media en mobile marketing
  • Mobile campagnes
  • Responsive websites

Markt en marketinganaylse

(6 bijeenkomsten)

  • Belang van marktanalyse
  • Vormen van marktanalyse
  • Opzetten van marktanalyses
  • Kwalitatief en kwantitatief onderzoek
  • Analyse van onderzoeksresultaten
  • Rapportages

Eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
U rondt deze opleiding af met een eind­opdracht, waarin u met alle opgedane kennis en vaardigheden aan de slag gaat. Gedurende de opleiding wordt u in 2 aparte bijeenkomsten van elk 3 uur zorgvuldig voorbereid op deze eindopdracht.

Diploma

U rondt elke module af met een schriftelijk examen of een praktijk­gerichte opdracht. Behaalt u voor alle modules een voldoende, dan ontvangt u het diploma ‘HBO Leergang Marketing en Online Communicatie’ van onze businesspartner Hogeschool NCOI.


Opleidingsvarianten

U kunt deze opleiding volgen in 1 of 2 jaar. De opleiding is in beide varianten exact hetzelfde, met hetzelfde aantal bijeenkomsten, waarbij het tempo in de 2-jarige variant iets lager is. De opleiding wordt in zowel een dag- als een avondvariant aangeboden. De dagopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur. De avondopleiding heeft 38 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. U kunt deze opleiding ook grotendeels op afstand volgen op basis van e-Learning.

Alle velden met een * moeten verplicht ingevuld worden


Kostenoverzicht

Inschrijfgeld:    € 100,-
Cursusgeld:    € 3.290,-
Studiematerialen:    € 750,-
Examenkosten:    € 195,- (per module)
Eindopdracht:    € 350,-
Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.
U kunt deze opleiding ook in 4 termijnen betalen. Hiervoor wordt een opslag van 8% in rekening gebracht.

Locatie- en arrangementskosten

Lectric regelt voor u een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor opleidingen van onze business partners worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO niveau 2, 3 of 4, Associate Degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader.

Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. De btw op arrangementskosten is niet verrekenbaar.

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.



Opleiding HBO Leergang Marketing en Online Communicatie


Niveau
HBO-opleidingen
Vakgebieden


Jubileumactie

Onze website maakt gebruik van cookies.