Opleiding HBO E-business, Marketing & Communication - 1 jaar

Praktijkgericht programma voor de (online) marketing- en communicatieprofessional - 1 jaar


Niveau
HBO-opleidingen
Vakgebieden

Wilt u zich ontplooien tot een goed opgeleide (online) marketing- en communicatieprofessional? Dan is dit praktijkgerichte HBO-programma zeer interessant voor u. Diverse relevante onderwerpen waarmee u in uw functie te maken heeft, komen hierin uitgebreid aan bod. Daarbij besteden we ook veel aandacht aan de meest actuele ontwikkelingen. Juist omdat uw vakgebied constant in beweging is, zal dat u bijzonder aanspreken. Met dit programma rondt u een belangrijk deel van het HBO Bachelorprogramma E-business, Marketing & Communication (E-BMC) van onze businesspartner Hogeschool NCOI af. Hierdoor kunt u gemakkelijk doorstromen naar dit volledige Bachelorprogramma.

Doelgroep

U bent ambitieus en u wilt zich vanuit een breed perspectief verder ontwikkelen op het gebied van e-business en e-commerce.

Doel en opzet

Dit programma bevat essentiële onderwerpen uit het boeiende vakgebied van e-business, marketing en communicatie. Hoe zet u een marktonderzoek op? Hoe creëert u interactie met uw doelgroep? Hoe richt u efficiënt bedrijfsprocessen in? Wat komt er kijken bij het opzetten en vindbaar maken van een website? Met dergelijke vragen gaat u aan de slag. U werkt tijdens deze zeer praktijkgerichte opleiding aan cases en opdrachten. Al snel ontwikkelt u kennis die u in uw eigen organisatie direct concreet kunt toepassen. Tijdens deze opleiding wordt u bijgegestaan door ervaren en zeer deskundige docenten, die zelf in de praktijk actief zijn.

Vooropleiding

U hoeft niet aan bepaalde vooropleidingseisen te voldoen. De opleiding wordt verzorgd op HBO-niveau.

Voorbereiding en studiebelasting

U kunt uitgaan van een studiebelasting van ongeveer 5-7 uur per bijeenkomst.

Praktijkprogramma

In het praktijkprogramma legt u uw praktijkervaringen vast in een portfolio als digitale werkmap. Zo bent u nog actiever bezig met de koppeling van uw opleiding naar de praktijk. Door het volgen van het praktijkprogramma blijft u bovendien parallel lopen met het HBO Bachelorprogramma. Het levert u tijdwinst op, als u later wilt doorstuderen naar een HBO Bachelor. Indien u tijdens de opleiding uw praktijkervaringen gestructureerd wilt vastleggen en de mogelijkheid wilt openhouden om later eenvoudig door te stromen naar een Bachelor, adviseren wij u om het praktijkprogramma te volgen. Zie Praktische informatie voor meer informatie.

Vrijstellingen

Deze praktijkgerichte opleiding wordt verzorgd op HBO-niveau. Indien u toegelaten wordt tot het HBO Bachelorprogramma E-business, Marketing & Communication (E-BMC) ontvangt u gegarandeerd vrijstelling voor de gelijknamige modules in deze opleiding. Zie Praktische informatie voor de voorwaarden.

Online leeromgeving

Ons studiemateriaal is altijd actueel en sluit perfect aan op de exameneisen. Alles wat u nodig heeft voor uw studie vindt u in onze moderne online leeromgeving. U vindt hier lesvoorbereidingen, opdrachten en aanvullende informatie. Ook kunt u communiceren met uw medecursisten en docenten.


Studieprogramma

De opleiding bestaat uit 6 modules en een eindopdracht. De volgende onderwerpen komen aan de orde:

Marketingmanagement

(6 bijeenkomsten)

  • Moderne marketing in organisaties
  • Behoefte en gedrag van afnemers
  • Marktonderzoek
  • Marktsegmentatie, positionering en branding
  • Aanbod, assortiment en prijsstrategie
  • Online marketing en marketingcommunicatie
  • Verkoopkanalen en distributie
  • Marketingstrategie
  • Internationaal marketingbeleid

Online marketing

(6 bijeenkomsten)

  • Trends en ontwikkelingen in online marketing
  • Relatie online en offline marketing
  • Online marketing: strategie en toepassingen
  • Interactie met de doelgroep
  • Online adverteren en internetcampagnes
  • Zoekmachinemarketing
  • E-mailcampagnes, sms- en RSS-marketing
  • Viral marketing
  • Affiliate marketing
  • Marketing en social media
  • Mobile marketing
  • Webanalytics
  • Online marketingplan

Management en organisatie

(6 bijeenkomsten)

  • Verschillende soorten organisaties
  • Management en besluitvorming in organisaties
  • Organisaties en hun omgeving
  • Concurrentie en strategie
  • Operationeel management
  • Leidinggeven en ontwikkelen
  • Motiveren en belonen
  • Organisatiestructuur, sturing en coördinatie
  • Expert reviews en usability-onderzoek

Webdesign

(6 bijeenkomsten)

  • Uitgangspunten webdesign
  • Doelstellingen en doelgroep van de website
  • Concept, storyboard en flowchart
  • Interaction design en usability
  • Gebruik van contentmanagementsystemen
  • De website ontwikkelen en SEO
  • Vormgeven en ontwerpaspecten van de website
  • Adobe Photoshop en Illustrator
  • HTML5, stylesheets (CSS) en templates
  • Interactieve interfaces

User experience design

(6 bijeenkomsten)

  • Webstrategie en doelstellingen
  • Web analytics
  • Usability
  • Accessibility
  • Overtuigingspiramide
  • User centered design
  • Activity centered design
  • Navigation design

E-business management

(6 bijeenkomsten)

  • Zicht op processen in de e-business
  • Stappen in het klantproces
  • Front- en backoffice
  • Logistiek in de e-business
  • Overslaan van stappen in de waardeketen
  • Efficiënt inrichten van bedrijfsprocessen
  • Waardecreatie en marktontwikkeling
  • Verkennen van nieuwe kanalen

Eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
U rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht. Gedurende de opleiding wordt u daarop in 2 aparte bijeenkomsten van elk 3 uur zorgvuldig voorbereid. In de bijeenkomsten staat u stil bij de opzet en aanpak van de eindopdracht en ontwikkelt u de vaardigheden die u nodig heeft om deze met goed gevolg af te ronden. Daarbij wordt u uitstekend begeleid.

Diploma

U rondt elke module af met een praktijkgerichte opdracht of een schriftelijk examen. Behaalt u voor alle modules een voldoende, dan ontvangt u het diploma 'HBO E-business, Marketing & Communication' van Hogeschool NCOI.


Alle velden met een * moeten verplicht ingevuld worden


Kosten

Inschrijfgeld: € 100,-
Cursusgeld: € 3.290,-
Studiematerialen: € 750,-
Examenkosten: € 195,- (per module)
Eindopdracht: € 350,-
Arrangementskosten: zie onderstaande toelichting.
U kunt deze opleiding ook in 4 termijnen betalen. Hiervoor wordt een opslag van 8% in rekening gebracht.

Locatie- en arrangementskosten

Lectric regelt voor u een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen wij naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- per avond (excl. btw).

Reprorechten en hand-outs

Voor opleidingen van onze business partners worden er kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw

Kiest u voor wettelijk erkend onderwijs, MBO niveau 2, 3 of 4, Associate Degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn in beginsel belast met 21% btw.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er 10% opslag bovenop de exclusief btw prijs. Dit betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader.

Betaalt u uw opleiding of training zelf? Dan geldt er geen opslag van 10%. Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn altijd belast met 6% btw. De btw op arrangementskosten is niet verrekenbaar.

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.



Opleiding HBO E-business, Marketing & Communication - 1 jaar


Niveau
HBO-opleidingen
Vakgebieden


Jubileumactie

Onze website maakt gebruik van cookies.