“Dankzij de LECTRIC-trainingen voel ik me zekerder.”

Het is hard werken om in de brillenbranche nummer één te blijven. Prijsstunters strijden om de gunsten van brildragend Nederland en voor Sophie is het zaak om de voordelen van de kwalitatief hoogstaande multifocale brillenglazen van Essilor te onderstrepen. Dat valt of staat met een gemakkelijk vindbare website waarop de bezoeker ook snel zijn weg vindt. Maar hoe vang je de aandacht van je doelgroep?

Expert in hun vakgebied

“SEO is een dynamisch, ongrijpbaar gebied, waarin vaak veranderingen optreden”, stelt Sophie. “Wat vandaag werkt, werkt morgen misschien niet meer. Ik wil scherp blijven en heb daarom mijn kennis opgefrist. De twee trainingen bij LECTRIC zijn me uitstekend bevallen. Beide docenten zijn expert in hun vakgebied. SEO-trainer Sirous Kavehercy legde de materie duidelijk uit en kon zich goed verplaatsen in de cases waar de studenten mee kwamen.”

Een fantastisch hands on-boek

Etienne Donicie heeft Sophie ingewijd in de finesses van SEO Copywriting. “Ook bij hem kon ik een case uit mijn eigen praktijk inbrengen. Wij verkopen bijvoorbeeld een multimediabril en zo noemen we die ook, omdat we de term ‘computerbril’ te nauw vinden. Maar op internet zoeken mensen wel op ‘computerbril’. Dit vraagstuk heb ik ingebracht tijdens de training en heb van Etienne goede handvatten gekregen. Een pluspunt van deze training vond ik ook de literatuur die we hebben meegekregen. Een fantastisch hands on-boek waarin je alle thema’s waarover je meer wilt weten gemakkelijk opzoekt.”

Handvatten om scherpe vragen te kunnen stellen

Hoe haal je het meeste uit een training? Met een leerdoel. Daarvan is Sophie overtuigd. Zelf had ze vooraf duidelijk voor ogen wat ze wilde leren. “Ik heb veel contact met het hoofdkantoor in Frankrijk en wilde handvatten krijgen om daar scherpe vragen te kunnen stellen. Want je moet kennis hebben om ze daar te challengen. Dat gaat vaak over de performance van onze website. Hoe zit het met de mobiele laadsnelheid? Hoe is het format technisch ingeregeld? Daarover moet je kunnen meepraten. Na de twee trainingen van LECTRIC kon ik dat. Zo heb ik aan het hoofdkantoor voorgelegd dat de widget op onze homepagina traag wordt geladen en dat bezoekers daardoor afhaken. Dat werd goed ontvangen. Op het hoofdkantoor vinden ze het heel prettig als er vanuit een andere vestiging wordt meegedacht over het optimaliseren van de website.”

Tevreden gevoel

Volop redenen voor Sophie om met een tevreden gevoel op de trainingen terug te kijken. “Dit soort korte trainingen om je kennis op te frissen, vind ik heel fijn. Online marketing is immers een dynamisch vakgebied en je moet bijblijven. Er zijn nog veel meer trainingen waar ik interesse in zou hebben, zoals de training Google Analytics. Ook bij LECTRIC natuurlijk.”

Deel dit artikel

https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/lectric/lectric/teasers/rechthoek.jpg?ext=.jpg
https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/lectric/lectric/icons/telephone.png?ext=.png

Heb je vragen?

Onze opleidingsadviseurs zijn nu telefonisch bereikbaar

035 200 52 75


Maandag t/m donderdag: 8:00 - 18:00 uur
Vrijdag: 8:00 - 17:00 uur

Wellicht ook interessant

Interessante artikelen