Veelgestelde vragen

Inschrijven

  • Word ik toegelaten tot een opleiding?

    Voor de Bachelor- en Masteropleidingen die LECTRIC aanbiedt in samenwerking met NCOI gelden toelatingseisen. Voor de andere opleidingen geldt een advies. De toelatingseisen vindt u per opleiding in onze brochures of op deze website. Indien u twijfelt of u wordt toegelaten tot een van onze opleidingen, kunt u een toelatingsaanvraag indienen. Hiervoor vult u het formulier 'Toelatingsaanvraag' in.

    Dit stuurt u samen met uw cv en kopieën van uw diploma's en/of certificaten op naar:

    LECTRIC
    Marathon 7
    1213 PD Hilversum
     
    Postbus 447
    1200 AK Hilversum
     
    De Toelatingscommissie informeert u binnen tien werkdagen over de toelatingsmogelijkheden. Voor informatie over de toelating kunt u contact opnemen met een van onze medewerkers. Zij zijn tijdens kantooruren bereikbaar op 035 - 760 48 80.

  • Kan ik mijn inschrijving annuleren?

    Met inachtneming van artikel 6 van onze Algemene Voorwaarden kunt u, indien gewenst, uw inschrijving annuleren.

  • Is mijn inschrijving in goede orde ontvangen en verwerkt?

    Wanneer u zich via de website van LECTRIC heeft inschreven, ziet u na de inschrijfprocedure een bevestigingspagina. Binnen enkele dagen na aanmelding ontvangt u tevens een schriftelijke bevestiging van inschrijving.

    Daarnaast ontvangt u enkele dagen na uw inschrijving een mail met uw inloggegevens voor e-Connect, uw digitale leeromgeving. Hier ziet u wanneer de bijeenkomsten zijn, wie uw docent is en waar, hoe laat u verwacht wordt en wat u aan lesstof kan voorbereiden.

  • Biedt LECTRIC ook maatwerk- en incompanytrajecten?

    Ja, LECTRIC biedt ook maatwerk- en incompanytrajecten. Voor meer informatie kunt u bellen naar het nummer 035 - 760 48 80.

Studiemateriaal

  • Wanneer ontvang ik mijn studiemateriaal?

    Twee tot vier weken voor aanvang van uw opleiding staat de inhoud van de lessen en de voorbereiding op e-Connect, uw digitale leeromgeving. De studieboeken ontvangt u uiterlijk een week voor de start van de opleiding. Bestaat uw opleiding uit meerdere modules (vakken), dan ontvangt u per module het bijbehorende studiepakket. Bij trainingen ontvangt u uw studiemateriaal vaak tijdens de eerste bijeenkomst. Aanvullende materialen worden door uw docent/trainer tijdens de opleiding/training uitgereikt.

    LECTRIC besteedt de grootste zorg aan de ontwikkeling en verbetering van het studiemateriaal. Wij werken met een continue kwaliteitscyclus. Hiermee zorgen wij ervoor dat het materiaal altijd up-to-date is. Om die reden is het dan ook niet mogelijk om het studiemateriaal eerder te ontvangen.
  • Waar wordt het studiemateriaal bezorgd?

    Het studiepakket wordt door PostNL bezorgd op uw privéadres of zakelijk adres. U kunt zelf uw voorkeur op het inschrijfformulier aangeven. Verzending per koerier is niet mogelijk. Op het studiemateriaal van LECTRIC is copyright van toepassing en wordt daarom alleen hardcopy verstuurd. U kunt het dus niet per e-mail ontvangen. De online leeromgeving (uw digitale studiewijzer) is alleen online beschikbaar.

  • Ik heb een vraag over de inhoud van het materiaal.

    Als u vragen heeft over de inhoud van het materiaal, kunt u die het best aan de docent stellen. Als u er samen met de docent niet uitkomt, kunt u het contactformulier invullen. U krijgt vervolgens zo spoedig mogelijk het antwoord op uw vragen.

  • Wordt er Engelstalige literatuur gebruikt bij de opleidingen?

    LECTRIC hanteert binnen een aantal Masteropleidingen, Post Bacheloropleidingen, HBO Bacheloropleidingen en HBO-opleidingen waarin LECTRIC samenwerkt met Hogeschool NCOI, het beleid dat, als er kwalitatief goede en hoogstaande literatuur in het Nederlands beschikbaar is, wij die gebruiken. Mochten er binnen een bepaald vakgebied geen goede Nederlandstalige boeken beschikbaar zijn, wordt er uitgeweken naar Engelstalige literatuur. We vinden het belangrijk dat de kwaliteit van de opleiding hoog blijft en dat u alleen kwalitatief goede literatuur gebruikt. Dit zijn boeken die bijvoorbeeld ook bij andere universiteiten of hogescholen worden gebruikt en goed staan aangeschreven.

    We zoeken altijd naar gerenommeerde standaardwerken. Als deze niet in het Nederlands worden aangeboden, kiezen we voor Engelstalige literatuur. Daarnaast dienen we ons vanuit de accrediterende organisatie NVAO te houden aan standaard Master of Bachelor literatuur, ook wanneer er een Nederlandse vertaling beschikbaar is.

    Vaak zijn Nederlandse vertalingen gebaseerd op een oudere, Engelse druk. Dit is nog een extra reden om dan voor huidige (up-to-date) Engelstalige literatuur te kiezen.

  • Ik mis een deel van het studiemateriaal. Wat moet ik doen?

    Wij gaan er vanuit dat u alles in goede orde heeft ontvangen. Afwijkingen of beschadigingen kunt u tot 2 werkdagen na de eerst geplande les doorgeven via het contactformulier op e-Connect onder vermelding van de volledige gegevens van het materiaal. Na het verstrijken van deze termijn zijn wij genoodzaakt om materiaal- en verzendkosten in rekening te brengen.

  • Ik heb zelf al een boek dat in de opleiding/module wordt gebruikt. Kan ik een deel van de kosten retour krijgen?

    Omdat LECTRIC het totale studiemateriaal voor u verzorgt, is het niet mogelijk om (gedeeltelijke) literatuurkosten te crediteren. LECTRIC kan de afgenomen boeken niet retour sturen naar de boekhandel/uitgever. De gemaakte kosten worden in rekening gebracht.

  • Mijn studiemateriaal is teruggestuurd. Wanneer kan ik mijn nieuwe studiemateriaal verwachten?

    Als het studiemateriaal is teruggestuurd, duurt het ongeveer één à twee werkdagen voordat het bij ons aankomt. Er wordt vervolgens gekeken wat er precies aan de hand is. Als de oorzaak duidelijk is (bijvoorbeeld: het pakket is opengemaakt of beschadigd), dan sturen wij u nieuw studiemateriaal toe. Ook dat duurt één à twee werkdagen.

  • Heeft LECTRIC auteursrecht/copyright?

    Graag wijzen wij u op onze Algemene Voorwaarden artikel 15, Intellectuele eigendomsrechten.

  • Een deel van mijn studiepakket is kwijt/gestolen. Wat nu?

    Wanneer (een deel van) het studiemateriaal gestolen is of wanneer u boeken kwijt bent, kunt u het ontbrekende materiaal opnieuw tegen betaling bij ons bestellen. Bij diefstal kunnen deze kosten eventueel na aangifte bij de politie worden gedeclareerd bij uw verzekering.

Financiële zaken

  • Worden reiskosten vergoed?

    LECTRIC vergoedt geen gemaakte reiskosten. Deze kosten zijn niet bij de opleiding inbegrepen en zijn daarom voor eigen rekening.

  • Wat zijn de betalingsvoorwaarden?

    De betalingsvoorwaarden zijn niet in een paar zinnen te benoemen, maar kunt u terugvinden u in onze Algemene Voorwaarden.

  • Heb ik recht op studiefinanciering en/of een studenten OV-chipkaart?

    Als deeltijdstudent van een HBO-opleiding heeft u geen recht op studiefinanciering. U heeft ook geen recht op een OV-chipkaart, omdat deze beschouwd wordt als een vorm van studiefinanciering. Afhankelijk van uw inkomen, zijn studiekosten wel aftrekbaar. Voor meer informatie daarover verwijzen we u naar de website van de Belastingdienst.

  • Als de factuur nog niet betaald is, kan de betalende partij dan gewijzigd worden?

    Ja, als de factuur nog niet is betaald en de betalingstermijn nog niet verlopen, kan er een wijziging in de betalende partij worden aangevraagd. U kunt dit aan ons kenbaar maken door een e-mail te sturen naar info@lectric.nl of door telefonisch contact op te nemen met onze medewerkers via telefoonnummer: 035 – 760 48 80. U ontvangt vervolgens een wijzigingsformulier waarmee u de wijziging kunt aanvragen.

  • Zijn studiekosten fiscaal aftrekbaar?

    U mag uw studiekosten en andere scholingsuitgaven vaak onder voorwaarden opgeven bij uw belastingaangifte. Neem voor de actuele fiscale mogelijkheden contact op met uw belastingadviseur of de belastingtelefoon 0800 - 0543.

  • Wat moet ik doen als ik een verandering in de betaalwijze wil doorvoeren?

    Als de factuur nog niet is betaald en het betalingstermijn nog niet verlopen, kan er een wijziging in de betalende partij of betaalwijze worden aangevraagd. U kunt dit aan ons kenbaar maken door een e-mail te sturen naar info@lectric.nl of door telefonisch contact op te nemen met onze medewerkers via telefoonnummer 035 – 760 48 80. U ontvangt vervolgens een wijzigingsformulier waarmee u de wijziging kunt aanvragen. Na ontvangst van het formulier zal LECTRIC nagaan of de wijziging ook in uw situatie doorgevoerd kan worden.

  • Wat is het doel van provinciale subsidieregeling?

    Er zijn provinciale subsidiemogelijkheden. Doel hiervan is de vestiging van bedrijven in de regio te stimuleren. Subsidiëring van scholing is daarbij een van de mogelijkheden die ook voor de beroepsbevolking in die regio aantrekkelijk is.

  • Waar zijn de literatuurkosten op gebaseerd?

    LECTRIC verzorgt voor de opleidingen het studiemateriaal en berekent de werkelijke kosten aan u door. Het studiemateriaal wordt per module samengesteld en kan bestaan uit een studiemap of boek(en) met een studiewijzer, een online leeromgeving, een instructie van de eindopdracht en eventueel een reader. In de literatuurkosten zijn eveneens de ontwikkelkosten voor het materiaal opgenomen.

  • Waar zijn de arrangementskosten op gebaseerd?

    LECTRIC regelt voor de meeste dagopleidingen van maandag tot en met zaterdag een arrangement à € 25,00. De zaalhuur is in de prijs van een opleiding inbegrepen. Een dagarrangement bestaat uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een lunch. Voor de avondopleidingen wordt een arrangement van koffie en thee à € 5,50 per dagdeel voor u geregeld. Bij trainingen, Masterclasses, Masterprogramma's en volledige Masteropleidingen is de zaalhuur niet inbegrepen in de prijs. Daardoor zijn de arrangementskosten hoger. Deze bedragen € 54,50 per dag en in de avond € 15,50. Bij de kostenoverzichten van de opleidingen en trainingen wordt steeds aangegeven of er sprake is van een arrangement. Zo weet u steeds waar u aan toe bent.

  • Kan ik zelf ook de factuur ontvangen die naar mijn werkgever is verstuurd?

    Het is niet mogelijk om de factuur privé te ontvangen, aangezien de factuur op naam van het bedrijf gesteld is. Om die reden kan de werknemer de betreffende factuur niet inleveren bij de Belastingdienst.

  • Kan ik nogmaals dezelfde factuur ontvangen?

    Het is niet mogelijk om de originele factuur nogmaals te versturen (deze wordt altijd maar één keer verstrekt). Wel kunnen wij u een kopiefactuur versturen, mits de originele factuur al eerder is verstuurd.

  • Kan ik mijn opleiding in termijnen betalen?

    LECTRIC biedt u de mogelijkheid de opleiding in gelijke termijnen te betalen. Dit kunt u bij uw inschrijving aangeven. Als u in termijnen betaalt dient u rekening te houden met een toeslag van 8%. De betaling geschiedt middels een automatische incasso en de betalingstermijn mag de duur van de opleiding niet overschrijden.

  • Hoeveel bedragen de reprorechten?

    LECTRIC brengt bij alle opleidingen de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Dit is een bedrag van € 15,00 per studiejaar. Bij vaardigheidstrainingen brengt LECTRIC € 30,- in rekening voor het studiemateriaal. Daarnaast wordt er bij een aantal vaardigheidstrainingen gebruikgemaakt van aanvullende literatuur. De daadwerkelijke kosten worden separaat in rekening gebracht.

  • Hoeveel bedraagt de btw?

    Op alle opleidingen en trainingen is 21% btw van toepassing. Uitzondering hierop vormen de volledige HBO Bacheloropleidingen en de volledige Masteropleidingen. Organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, kunnen het volledige aanbod op de website btw-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een btw-correctie van 10% toegepast. Dit betekent dus een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader als u geen btw kunt terugvorderen. Op studiemateriaal, reprorechten en arrangementskosten wordt 6% btw in rekening gebracht. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. Particulieren die de opleiding zelf betalen, worden voor alle opleidingen van btw vrijgesteld, zonder opslag. Dit geldt niet voor de trainingen.

    Op het studiemateriaal is een Btw-tarief van 6% van toepassing.

  • Geldt de Wva-/subsidieregeling bij een Masteropleiding?

    Per 1 januari 2014 is de WVA-regeling vervangen door een subsidieregeling. Masteropleidingen komen niet in aanmerking voor deze subsidieregeling.

Bijeenkomsten

  • In welke plaats(en) gaat de opleiding/training van start?

    LECTRIC is een landelijk opleidingsinstituut met vele opleidings- en trainingsplaatsen in Nederland. Voor iedere opleiding wordt op deze website en in de brochure apart aangegeven in welke plaats en op welke dag of avond de opleiding gevolgd kan worden. Uiterlijk twee weken voor aanvang van de opleiding of training wordt de locatie binnen de regio bekendgemaakt.

  • Kan ik mij afmelden voor een bijeenkomst?

    Als u zich wilt afmelden voor een bijeenkomst, kunt u dit doorgeven via een bericht voor uw docent op de online leeromgeving (e-Connect) en/of telefonisch via 035 – 760 48 80. LECTRIC informeert dan uw docent over uw afwezigheid tijdens de bijeenkomst.

  • Kan ik een gemiste (trainings)bijeenkomst inhalen?

    Opleidingen/modules

    Indien de bijeenkomstenplanning het toelaat, biedt LECTRIC u de mogelijkheid om een bijeenkomst op een ander moment in te halen, in een andere groep. Wanneer u van deze gelegenheid gebruik wenst te maken, adviseren wij u dit tijdig aan ons kenbaar te maken, telefonisch of via het contactformulier. Graag vernemen wij van u de datum van de bijeenkomst die u niet kunt bijwonen in uw eigen groep. Wij nemen de alternatieven die wij u op dat moment kunnen aanbieden met u door. U kunt vervolgens aangeven van welke inhaalmogelijkheid u gebruik wilt maken.

    Trainingen

    Het is niet mogelijk om een gemiste trainingsdag in te halen (in een andere groep). Wel bieden wij u de mogelijkheid om de gehele training op een later tijdstip te volgen. Dit kunt u aan ons kenbaar maken door een wijzigingsformulier volledig in te vullen en ondertekend retour te sturen. Aan het doorschuiven van de training zijn kosten (€ 125,-) verbonden. U kunt het wijzigingsformulier aanvragen via telefoonnummer 035 – 760 48 80 of via het contactformulier.  Eventueel gevolgde lessen worden separaat in rekening gebracht.

  • Zijn er goede parkeermogelijkheden bij de locatie?

    LECTRIC streeft ernaar locaties te selecteren die goed bereikbaar zijn en over voldoende parkeergelegenheid beschikken. Voor een aantal locaties dient rekening gehouden te worden met parkeerkosten.

  • Wat is het minimumaantal deelnemers in een groep?

    Omdat dit per opleiding verschilt, kunnen wij u hier geen eenduidig antwoord op geven. LECTRIC streeft wel naar kleine studiegroepen.

  • Wanneer is de vakantieperiode gepland?

    Een avondbijeenkomst duurt 3 uur en omvat 1 les. Een bijeenkomst van een dagopleiding duurt 6 uur en omvat 2 lessen. Doordat beide opleidingsvarianten wel hetzelfde aantal lessen en lesuren omvatten, heeft de avondvariant 2 keer zoveel bijeenkomsten.

  • Waarom omvat de avondvariant van een opleiding meer bijeenkomsten dan de dagvariant?

    Een avondbijeenkomst duurt 3 uur en omvat 1 les. Een bijeenkomst van een dagopleiding duurt 6 uur en omvat 2 lessen. Doordat beide opleidingsvarianten wel hetzelfde aantal lessen en lesuren omvatten, heeft de avondvariant 2 keer zoveel bijeenkomsten.

  • Waar vind ik de routebeschrijving?

    Een routebeschrijving naar uw opleidingslocaties vindt u op uw persoonlijke e-Connectpagina. Per module staat daar aangegeven waar uw module plaatsvindt en kunt u doorklikken naar de routebeschrijving. De routebeschrijving naar het hoofdkantoor van LECTRIC vindt u bij Contact.

  • Kunt u mij meer vertellen over voorlichtingsbijeenkomsten?

    LECTRIC biedt in samenwerking met NCOI erkende HBO Bachelor en Masteropleidingen. Op het hoofdkantoor in Hilversum organiseren wij voorlichtingsbijeenkomsten voor deze 3-jarige HBO Bacheloropleidingen en 2-jarige Masteropleidingen. Als u informatie wilt over de andere opleidingen, kunt u natuurlijk altijd terecht bij één van onze opleidingsadviseurs. Zij zijn bereikbaar op telefoonnummer 035 – 760 48 80.

    Tijdens de voorlichtingsbijeenkomsten wordt het studieprogramma uitgebreid doorgenomen, waardoor u een goede indruk krijgt van de aanpak en opzet van de programma's. U kunt ook een adviesgesprek met één van onze opleidingsadviseurs voeren en het studiemateriaal inzien.

    Wilt u een voorlichtingsbijeenkomst bijwonen?

    Meld u dan hier aan. Geef aan op welke datum u wenst te komen, in welke opleiding u interesse heeft en of u een adviesgesprek wilt. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie van één van onze medewerkers. Bij voldoende animo ontvangt u een uitnodiging en routebeschrijving. De uitnodiging geldt tevens als toegangsbewijs en daarom vragen wij u deze mee te nemen naar de voorlichtingsbijeenkomst. Zonder uitnodiging kunt u de voorlichtingsbijeenkomst helaas niet bijwonen.

  • Krijg ik bij de volgende module dezelfde docent?

    Bij het inplannen van docenten kijkt LECTRIC naar hun beschikbaarheid en specialismen. Dat kan ook de reden zijn dat u niet bij elke module dezelfde docent heeft. Uiteraard zijn alle docenten van LECTRIC uitstekend opgeleid, gespecialiseerd en met werkervaring in het vakgebied van uw opleiding.

  • Ik mag niet alles eten. Wordt daar bij de lunch rekening mee gehouden?

    Op de locatie vindt de lunch meestal in buffetvorm plaats, zodat u uit allerlei producten kunt kiezen. Mocht u toch een bepaald dieet volgen of een allergie hebben, waardoor u een zeer beperkte keuze uit producten heeft, dan kunt u dat via het contactformulier doorgeven, zodat we de locatie op de hoogte kunnen stellen.

  • Hoe kom ik in contact met mijn docent/medestudenten?

    E-Connect is een ideale manier om met uw docent en medestudenten te communiceren en gegevens uit te wisselen. In verband met privacywetgeving kan LECTRIC geen gegevens van studenten en docenten verstrekken. Uiteraard staat het u vrij om uw persoonlijke gegevens tijdens een bijeenkomst zelf met uw docent of medestudenten uit te wisselen.

Examens en afronding

  • Wanneer ben ik cum laude geslaagd

    Alle modules behorende bij een volledige HBO Bachelor of Master moeten met een 8 of hoger beoordeeld zijn, zonder herexamen, om Cum Laude af te studeren. Binnen de opleidingen NEXT Marketeer, NEXT Communications en NEXT Salesmanager ontvangt u ook bij een beoordeling hoger dan 8 het judicium Cum Laude met een vermelding op uw LinkedIn-pagina.

  • Wanneer ontvang ik een bewijs van deelname?

    Wanneer u een module niet met een voldoende heeft afgerond, maar wel 80% van de bijeenkomsten heeft bijgewoond kunt u  een bewijs van deelname aanvragen. U kunt dit aanvragen via een aanvraagformulier. Voor de actuele kosten hiervan verwijzen wij u naar het kostenoverzicht.

  • Kan ik uitstel krijgen voor mijn scriptie?

    Mocht u niet in staat zijn binnen de gestelde termijn uw scriptie in te leveren, dan kunt u via het Examenbureau tweemaal automatisch uitstel aanvragen. Het is mogelijk om uitstel aan te vragen tot aan de inleverdatum van de scriptie. De nieuwe inleverdatum wordt direct zichtbaar op e-Connect. Er wordt gewerkt met een vaste uitsteltermijn van 9 weken. Nadat u twee keer uitstel heeft aangevraagd, worden bij een derde uitstelaanvraag kosten in rekening gebracht . De kosten hiervan bedragen € 195,-.
     
    Na drie keer uitstel bent u verplicht om een herhalingstraining te volgen of extra begeleidingsuren in te kopen. De nieuwe inlevertermijn met extra begeleidingsuren is zes maanden later. De Examencommissie kan een verplichte inleverdatum vaststellen in het geval van een aanpassing van de leerstof van een module/opleiding. Van deze inleverdatum kan niet worden afgeweken.

  • Kan ik een herbeoordeling van mijn examen aanvragen?

    Bent u niet tevreden met de beoordeling van uw examen (en heeft u een onvoldoende behaald) dan kunt u binnen 15 werkdagen na bekendmaking van de uitslag een herbeoordeling aanvragen. U maakt hiervoor gebruik van het Aanvraagformulier herbeoordeling examen, welke vanaf e-Connect kan worden gedownload. Op het formulier geeft u per specifieke punten, per beoordelingscriterium/antwoordmodel aan waar u het in de huidige beoordeling niet tevreden over bent. Zonder gedegen onderbouwing wordt de herbeoordeling niet in behandeling genomen. Een onafhankelijke beoordelaar brengt, aan de hand van de beoordelingscriteria, advies uit aan de examencommissie, waarna de examencommissie tot een definitief besluit komt. Het cijfer van de herbeoordeling wordt het definitieve eindcijfer voor de module/opleiding, ook als het cijfer lager uitvalt. Aan een herbeoordeling zijn kosten verbonden, welke u kunt terug lezen op e-Connect. Mocht blijken dat u na de herbeoordeling toch een positief resultaat (gelijk of groter dan een 5,5 Bij een scriptie is dit een 6,0) heeft gehaald, dan worden de kosten gecrediteerd.

  • Kan ik bezwaar maken over de inhoud van het examen?

    Een bezwaar over de inhoud van een examen kunt u binnen zes werkdagen na afloop van een examen schriftelijk/per e-mail indienen bij het Examenbureau. Zorg ervoor dat uw klacht uitgebreid is toegelicht. Alleen gemotiveerde klachten worden in behandeling genomen.

  • Wordt mijn eindopdracht vertrouwelijk behandeld?

    Eindopdrachten worden altijd vertrouwelijk behandeld. Ze worden alleen ter correctie voorgelegd aan de beoordelaar van de opleiding en, indien noodzakelijk, aan een tweede beoordelaar uit hetzelfde vakgebied. Beide beoordelaars hebben een geheimhoudingsplicht ten aanzien van de opdrachten die zij vanuit LECTRIC beoordelen. Aanvullend kan schriftelijk een geheimhoudingsverklaring worden opgevraagd bij het Examenbureau via het contactformulier op e-Connect.

    Eindopdrachten mogen niet, zonder uitdrukkelijke toestemming van de auteur, door LECTRIC worden gebruikt voor informatiedoeleinden. Na de beoordeling wordt een exemplaar van de eindopdracht opgenomen in het archief van LECTRIC. Van overheidswege (ministerie van OCW) dient de eindopdracht voor een periode van vijf jaar in het archief te worden bewaard. Na de termijn van vijf jaar wordt de eindopdracht vernietigd.

  • Wie is mijn scriptiebegeleider?

    Voor de Bacheloropleidingen en Mastopleidingen maakt u een scriptie. Uw scriptiebegeleider wordt toegewezen door LECTRIC op basis van het aandachtsgebied van uw scriptie. Dit is niet altijd dezelfde persoon als uw docent of de beoordelaar van uw onderzoeksvoorstel. Zodra uw onderzoeksvoorstel met een voldoende is beoordeeld, ontvangt u per e-mail de gegevens van uw scriptiebegeleider. Het is niet mogelijk om een voorkeur aan te geven voor een scriptiebegeleider.

    De NEXT-opleidingen worden afgerond met een integrale eindopdracht. Ook hiervoor wordt u begeleid door één van de docenten. Het onderzoeksvoorstel zal hier praktischer van aard zijn, in de vorm van een plan van aanpak, zodat helder is waar u aan gaat werken.

  • Wat valt er onder een geldig legitimatiebewijs?

    Geldige legitimatiebewijzen zijn:
    - paspoort;
    - rijbewijs;
    - Europese identiteitskaart;
    - verblijfsdocument van de Vreemdelingendienst.

    Voor kandidaten met de Belgische nationaliteit is een geldige identiteitskaart, afgegeven door een Belgische overheidsinstantie, toegestaan als legitimatiebewijs. Indien u zich tijdens de examendag niet kunt legitimeren door middel van een geldig legitimatiebewijs, mag u niet deelnemen aan het examen. Er vindt geen restitutie plaats van de examenkosten.

  • Wat moet/mag ik meenemen naar het schriftelijk examen?

    U mag alleen deelnemen aan het schriftelijk examen als u een geldig legitimatiebewijs bij u heeft en uw uitnodigingsbrief. Deze vindt u op e-Connect. U mag behalve schrijfgerei (blauw- of zwartschrijvende ballpoint in verband met doorslagpapier) een niet-programmeerbare rekenmachine (zakformaat ca. 15 cm x 9 cm) gebruiken. Als het een openboekexamen betreft, mag u ook bepaalde boeken gebruiken. Deze informatie staat in de uitnodigingsbrief. Als dat zo is, gelden de volgende regels:

    - U mag alleen gebruikmaken van materiaal dat tijdens de module/opleiding is gebruikt. Extra boeken zijn niet toegestaan.
    - In het boek mogen geen aantekeningen en verwijzingen staan.
    - In het boek mogen slechts arceringen en onderstrepingen zijn aangebracht.

    Het gebruik van studiewijzers, aantekeningen en uitwerkingen van opdrachten en oefeningen is niet toegestaan, tenzij anders vermeld in uw uitnodigingsbrief. U bent verplicht op aanwijzing van de examenleider of een surveillant eventueel ander materiaal te overhandigen, zodat hiervan een aantekening kan worden gemaakt.

  • Wat moet ik doen bij een onvoldoende voor een eindopdracht, moduleopdracht, POP-stageverslag?

    Wanneer u een onvoldoende behaalt voor een examen dan kunt u een herkansing aanvragen om het examen nogmaals af te leggen tegen kosten. LECTRIC biedt studenten in totaal drie opeenvolgende mogelijkheden per module.

    LECTRIC schrijft studenten niet automatisch in voor een tweede- en of derde examenmogelijkheid. Wanneer u een examenmogelijkheid niet benut, door u bijvoorbeeld niet aan te melden, dan geldt dit als gemiste examenmogelijkheid.

  • Wat moet ik bestuderen voor het examen?

    De examens worden gemaakt op basis van de leerdoelen, literatuur, artikelen en readers die in de online leeromgeving van de module genoemd worden. Onder het kopje Exameninformatie vindt u alle examenstof overzichtelijk bij elkaar. 

  • Wat kost een examen?

    De kosten van alle examens kunt u terugvinden op het kostenoverzicht op e-Connect onder “Mijn downloads”. De kosten van een herexamen (zowel schriftelijk als mondeling) zijn gelijk aan de kosten van een gewoon examen. Voor de kosten van examens bij externe instituten verwijzen we u naar de specifieke opleiding op deze website of naar de website van het desbetreffende instituut.

  • Wat is plagiaat?

    Alle upload examens worden gecontroleerd op plagiaat. Wanneer er bij de beoordeling van een plan onregelmatigheden worden geconstateerd of vermoed, of bedrog (plagiaat en/of fraude), stelt de (externe) beoordelaar/corrector het Examenbureau en de Examencommissie op de hoogte. LECTRIC bestraft alle gevallen van geconstateerde fraude of plagiaat. De Examencommissie beschikt hiertoe over een aantal mogelijkheden, die beschreven zijn in het Examenreglement. LECTRIC informeert u schriftelijk over de genomen maatregel. Dit heeft ook financiële consequenties.

  • Wat is de waarde van een LECTRIC-diploma?

    LECTRIC is het meest toonaangevende opleidingsinstituut op het gebied van online marketing en communicatie in Nederland. Het bedrijfsleven kent de waarde van de praktijkgerichte opleidingen en erkent de diploma's. Veel van de opleidingen kunnen moeiteloos worden ingepast in een van de erkende BBL-, Bachelor- of Mastertrajecten. Het LECTRIC-diploma geeft voor deze BBL-, Bachelor- en Masteropleidingen recht op vrijstellingen.

  • Wat houdt de scriptieverdediging in?

    Wanneer uw scriptie door uw begeleider en door een onafhankelijke beoordelaar als verdedigbaar zijn beoordeeld ontvangt u van het Examenbureau een definitieve uitnodiging voor uw verdediging. Dit is ongeveer 8 weken na het inleveren van uw scriptie. Uw scriptieverdediging duurt maximaal 60 minuten. De eerste twintig minuten krijgt u de gelegenheid uw scriptie te presenteren. Hierna gaan uw begeleider en een beoordelaar (aangewezen door de examencommissie) op een of meer aspecten van uw eindscriptie in. Met de verdediging van uw eindscriptie laat u zien dat u ook in staat bent een presentatie te geven over een probleem dat u heeft geanalyseerd en dat u heeft voorzien van oplossingen. U toont aan in een concrete praktijksituatie over een grote mate van toepassingen en implementatievaardigheid te beschikken ten aanzien van het instrumentarium, toegespitst op uw opleiding op tactisch niveau.

  • Wanneer vindt het examen plaats?

    Schriftelijk examen

    Enkele weken na afloop van de module vindt het examen plaats. Uiterlijk zes weken voor een examen vindt u op e-Connect de uitnodigingsbrief met alle relevante informatie, zoals de datum, tijden en locatie.

    Mondeling examen

    Mondelinge examens ter afronding van een module/opleiding vinden plaats gedurende een vaste periode, kort na de laatste bijeenkomst. Ze worden door het Examenbureau gepland en de datum en het tijdstip worden uiterlijk zes weken voor het examen via e-Connect bekendgemaakt. Gezien het aantal mondelinge examens en het tijdvak waarbinnen ze worden opgenomen, is het niet altijd mogelijk om rekening te houden met individuele voorkeur van studenten.

  • Wanneer verschijnen de examenopgaven en antwoordindicaties op e-Connect?

    Op woensdag (met uitzondering van feestdagen) na een schriftelijk examen worden de examenopgaven antwoordindicaties voor 17.00 uur geplaatst op e-Connect. Aan de antwoordindicaties kunnen geen rechten worden ontleend. Ook kan er niet over worden gecorrespondeerd.

  • Wanneer moet ik mijn eindopdracht inleveren?

    De eindopdracht dient een aantal weken na de laatste bijeenkomst te worden ingeleverd. Op e-Connect staat bij 'Mijn examens' de exacte inleverdatum van uw eindopdracht aangegeven. Op deze datum dient de eindopdracht binnen te zijn bij het Examenbureau. U levert de eindopdracht digitaal in door middel van een upload via e-Connect. Ingebonden versies die per post worden toegestuurd, kunnen niet worden geaccepteerd en beoordeeld. Bent u niet in staat binnen de gestelde termijn uw eindopdracht in te leveren, kunt u via e-Connect uitstel aanvragen.

  • Wanneer moet ik het onderzoeksvoorstel voor mijn scriptie inleveren?

    U dient uw onderzoeksvoorstel uiterlijk 21 dagen na de laatste bijeenkomst van de eindscriptie of afstudeerscriptie in te leveren. Dit kunt u doen via e-Connect. Het wordt vervolgens door een onafhankelijke beoordelaar beoordeeld.

  • Wanneer krijg ik extra begeleiding bij het schrijven van een onderzoeksvoorstel voor mijn afstudeerscriptie?

    Voor HBO Bachelor en Master geldt, als het onderzoeksvoorstel na drie keer nog niet is goedgekeurd, dient u persoonlijke begeleiding in te kopen. Het Examenbureau stelt u hiervan op de hoogte.

  • Wanneer en hoe krijg ik de uitslag van mijn examen?

    Binnen vier weken na de examendatum of geplande inleverdatum van de opdracht is het cijfer zichtbaar op e-Connect. Na een mondeling examen ontvangt u direct uw cijfer van de mondelinge examinator. Dit cijfer en het beoordelingsformulier worden binnen vier weken zichtbaar op uw e-Connect. Zolang op e-Connect geen cijfer staat vermeld, is dit ook niet beschikbaar.

    Indien u vier weken na de examendatum nog geen cijfer op e-Connect ziet, kunt u contact opnemen met het Examenbureau. 
    De termijn waarop de uitslagen van examens bij externe instituten bekend zijn varieert.

  • Waarom heb ik twee examens op één dag?

    Het kan voorkomen dat een examen op een dag valt dat u al een examen heeft. Helaas past het niet in de planning uw examens over twee dagen te verdelen.

  • Waar vindt het examen plaats?

    Alle schriftelijk examens worden op een centrale plaats in Nederland georganiseerd op een zaterdag. De organisatie van de examendag wordt verzorgd door het Examenbureau. Op de examenlocatie is een indeling van de zaal beschikbaar zodat u precies weet waar u moet gaan zitten. Het is belangrijk dat u de instructies van de medewerkers gedurende de dag opvolgt zodat het examen vlekkeloos kan verlopen. In uw uitnodiging staat de exacte examenlocatie en -tijd aangegeven.

    Mondeling examen

    Alle mondeling examens worden op een centrale plaats in Nederland georganiseerd op maandag t/m zaterdag. Het is niet mogelijk om uw praktijkexamen op dezelfde dag de plaats te laten vinden als de dag waarop u bijeenkomsten volgt. De organisatie van de examendag wordt verzorgd door het Examenbureau.

  • Waar vind ik het examenreglement?

    U vindt het examenreglement op e-Connect onder ‘Mijn downloads’. Ook kunt u het formulier opvragen via het contactformulier. 

  • Waar vind ik de uitnodigingsbrief voor het examen?

    De uitnodigingsbrief vindt u terug bij Mijn Examens op e-Connect. Daar vindt u de link om de brief uit te printen. Deze uitnodigingsbrief heeft u nodig om deel te nemen aan mondeling, praktijk of schriftelijk examen.

  • Nederlands is mijn tweede taal. Mag ik daarom langer over het examen doen?

    U mag niet langer over een examen doen. Als Nederlands uw tweede taal is, kunt u wel een bijzonder verzoek indienen voor het gebruik van een woordenboek gedurende het schriftelijk examen. U dient hiertoe uiterlijk zes weken voor de examendatum een verzoek in bij het Examenbureau door middel van het formulier Bijzonder verzoek. U kunt het formulier downloaden van e-Connect. De Examencommissie besluit uiteindelijk of uw verzoek wordt ingewilligd.

  • Kunt u mij een voorbeeld van een moduleopdracht, eindopdracht of scriptie sturen?

    Wij verstrekken geen voorbeelden van eindopdrachten of scripties. De ervaring leert dat studenten opdrachten die conform het aangeleverde voorbeeld wordt gemaakt, als enige goede opdracht beschouwen. Dit is echter niet het geval.

  • Kan ik mijn eindopdracht met een medestudent schrijven?

    Alle examenvormen dienen individueel te worden gemaakt en ingeleverd. Dit geldt dus ook voor eindscripties, eindopdrachten en moduleopdrachten, stageverslagen, persoonlijke ontwikkelplannen en praktijk- competentieopdrachten.

  • Kan ik een proefexamen krijgen?

    LECTRIC verstrekt geen proefexamens. In modules met een schriftelijk examen treft u enkele oefenvragen aan. Aan de oefenvragen kunnen geen rechten worden ontleend. De vraagvorm op het echte examen kan afwijken. Ook aan oude examens, die u wellicht in uw bezit heeft, kunnen geen rechten worden ontleend. In de Exameninformatie staat duidelijk vermeld wat u moet bestuderen voor het examen. Als u uitgaat van de Exameninformatie bent u in voldoende mate op het examen voorbereid. 

    Kan ik een puntenoverzicht opvragen?

    Tot veertien dagen na de bekendmaking van de uitslag kunt u een puntenoverzicht opvragen. U dient hiervoor een verzoek in bij het Examenbureau met het formulier Inzage puntenoverzicht. U kunt dit formulier vinden onder Mijn downloads op e-Connect.

    Via het beoordelingsformulier heeft u inzage in de beoordeling van uw opdracht. Deze vindt u na beoordeling op e-Connect, of het formulier wordt per post toegestuurd. Daarin zit het puntenoverzicht verwerkt.

  • Kan ik een mondeling examen afleggen in plaats van een schriftelijk?

    Nee, dit is niet mogelijk.

  • Kan ik een gewaarmerkte kopie van mijn diploma of certificaat ontvangen?

    Het is mogelijk om een gewaarmerkte kopie van uw diploma of certificaat te ontvangen. Het is een kopie voorzien van een stempel van LECTRIC en een handtekening. U maakt hiervoor gebruik van het formulier ‘Kopie diploma’, dat u via e-Connect kunt downloaden.

  • Kan ik een diploma met mijn meisjesnaam krijgen?

    De naam waarmee u zich inschrijft wordt vermeld op uw diploma. Indien u dit na ontvangst van uw diploma wijzigt, worden er kosten in rekening gebracht voor de administratiekosten en het nieuwe diploma.

  • Kan ik een bijzonder verzoek aanvragen?

    Bijzonder verzoek handicap

    Wanneer u lichamelijk of zintuiglijk gehandicapt bent, kunt u de bepaalde examens op een aangepaste manier afleggen. U dient hiertoe uiterlijk zes weken voor de examendatum een verzoek in bij het Examenbureau door middel van het formulier Bijzonder verzoek. U kunt het formulier downloaden van e-Connect. Het formulier dient te zijn voorzien van een verklaring van een huisarts of specialist. De Examencommissie besluit uiteindelijk of uw verzoek wordt ingewilligd.

    Bijzonder verzoek dyslexie

    Wanneer er bij u dyslexie geconstateerd is, kunt u een bijzonder verzoek vergezeld van een dyslexieverklaring indienen. U dient hiertoe uiterlijk zes weken voor de examendatum een verzoek in bij het Examenbureau door middel van het formulier Bijzonder verzoek. In veel gevallen wordt er maximaal een half uur examentijd extra per examen toegestaan. Dit geldt enkel voor schriftelijke examens.

  • Is het mogelijk om examen te doen bij de Nederlandse ambassade?

    Bij enkele Nederlandse ambassades is dit mogelijk. Dit is per locatie afhankelijk. Hiervoor kunt u het beste even contact opnemen met het Examenbureau.

  • Is het examen verplicht?

    Het LECTRIC-examen maakt een verplicht onderdeel uit van een opleiding. Indien u geen vrijstelling toegekend heeft gekregen, hoort u ook examen te doen om een diploma of certificaat in ontvangst te kunnen nemen. De examens die door externe instituten worden afgenomen, zijn niet altijd verplicht. Als u voor een opleiding al een LECTRIC-examen aflegt, kunt u zelf kiezen of u vervolgens ook nog deelneemt aan het externe examen. Dat is niet verplicht. 

  • Ik heb mijn LECTRIC-diploma verloren, wat kan ik doen?

    Wanneer u uw diploma kwijtgeraakt of verloren bent, kunt u bij het Examenbureau schriftelijk een kopie opvragen. U ontvangt een kopie conform origineel. U maakt hiervoor gebruik van het formulier ‘Kopie diploma’, dat u op e-Connect kunt downloaden.

  • Ik heb mijn doordrukpapier niet meegenomen na het examen. Kan ik het alsnog opvragen?

    Een schriftelijk examen wordt gemaakt op doordrukpapier. U kunt de doordrukvellen na afloop van het examen meenemen. Het is helaas niet mogelijk om de doorslagen of een kopie van een examen achteraf op te vragen. Een student is zelf verantwoordelijk voor het meenemen van de het doordrukvel.

  • Ik heb geen baan (meer). Hoe moet ik nu mijn eindopdracht maken?

    Voor de afronding van de opleiding werkt u aan een eindopdracht waarin u een praktijkprobleem onderzoekt. Een literatuurstudie volstaat niet. U bent zelf verantwoordelijk voor het vinden van een praktijkprobleem. Dit kan op verschillende manieren:

    - Op basis van uw oude werk nog een eindopdracht schrijven en putten uit ervaringen die u destijds heeft opgedaan.
    - Op zoek gaan naar een opdracht door in uw familie/vrienden/kennissenkring of bij uw partner te vragen naar mogelijkheden binnen hun bedrijf.

  • Ik heb een klacht over een examen. Wat kan ik doen?

    Klacht organisatie examen

    Een klacht over de organisatie en verloop van een examen kunt u binnen zes werkdagen na afloop van een examen schriftelijk/per e-mail indienen bij het Examenbureau. Zorg ervoor dat u klacht uitgebreid is toegelicht. Alleen gemotiveerde klachten worden in behandeling genomen.

    Bezwaar inhoud examen

    Een bezwaar over de inhoud van een examen kunt u binnen zes werkdagen na afloop van een examen schriftelijk/per e-mail indienen bij het Examenbureau. Zorg ervoor dat uw klacht uitgebreid is toegelicht. Alleen gemotiveerde klachten worden in behandeling genomen.

  • Hoeveel tijd heb ik voor het schrijven van mijn onderzoeksvoorstel en scriptie?

    De termijn voor het schrijven van uw onderzoeksvoorstel en scriptie is 6 maanden. Echter, binnen 3 weken na de laatste bijeenkomst van de module Eindscriptie dient u uw onderzoeksvoorstel in te dienen, zodat u de resterende tijd kunt besteden aan het schrijven van uw scriptie.

  • Hoe wordt er beoordeeld?

    Praktisch alle examens worden beoordeeld door een onafhankelijk corrector en niet door uw eigen lesdocent. Binnen vier weken na de examendatum of geplande inleverdatum van de opdracht is het cijfer zichtbaar op  e-Connect. Na een mondeling examen ontvangt u direct uw cijfer van de mondelinge examinator. Dit cijfer en het beoordelingsformulier worden binnen vier weken zichtbaar op uw e-Connect. De beoordeling van een schriftelijk examen is hierop een uitzondering. Hiervoor kunt u een puntenoverzicht aanvragen. Het aanvraagformulier voor een puntenoverzicht is terug te vinden onder mijn downloads op e-Connect.

    Scriptie

    Om de beoordeling van de scriptie zo objectief mogelijk te laten verlopen, treden zowel uw begeleider als een afgevaardigde van de Examencommissie op als beoordelaar. Beiden gebruiken hiervoor hetzelfde beoordelingsformulier, dat u kunt vinden in uw eindscriptie-instructie.

  • Hoe lang duurt een schriftelijk examen?

    De examenvorm en examenduur worden per module/opleiding vastgesteld en zijn opgenomen in het studiemateriaal (studiewijzer of studiemap). De duur van het examen staat ook duidelijk vermeld op de uitnodiging en op het examen zelf.

  • Hoe kan ik mij afmelden voor een examen?

    Het kan voorkomen dat u bij een gepland examen niet aanwezig kunt zijn. In dit geval is het belangrijk dat u zich afmeldt via het Examenbureau. Voor het afmelden van een examen gelden de volgende regels: Indien u niet aanwezig kunt zijn bij het examen, dient u zich vooraf af te melden bij het Examenbureau. De onderstaande regeling is van kracht:

    - Tot zeven dagen (een week) voor het examen is annulering mogelijk tegen € 25,- administratiekosten. U kunt het examen doorschuiven naar het eerstvolgende herkansingsmoment.
    - Bij annulering binnen zeven dagen (een week) voor de examendatum blijft u het volledige examengeld verschuldigd. Alleen als u een verklaring (medische attest of doktersverklaring) kunt overleggen, kan de Examencommissie besluiten het examengeld te laten vervallen. De administratiekosten à € 25,- moeten altijd betaald worden.

    Wanneer u zich afmeldt voor een examen dan betekent dit dat één van de examenmogelijkheden vervalt.

  • Hoe gebruik ik meerdere academische titels?

    Als u meerdere academische titels bezit, mag u alle titels voeren, zolang dit verschillende titels zijn. U kunt dus niet twee keer dezelfde titel voor uw naam plaatsen. Daarbij moet u erop letten dat u óf de Nederlandse óf de internationale titel(s) voert en niet een combinatie daarvan.

  • Hoe kan ik contact opnemen met het Examenbureau?

    U kunt op diverse manieren contact opnemen met het Examenbureau:
    Bij voorkeur per e-mail: info@lectric.nl

    LECTRIC
    Marathon 7
    1213 PD Hilversum
     
    Postbus 447
    1200 AK Hilversum
     
    Of via het contactformulier.

    Heeft u liever telefonisch contact dan kunt u de collega’s van de afdeling Advies & Voorlichting bereiken via 035 - 760 48 80.

Overig

  • Kan ik mijn opleiding tijdelijk onderbreken?

    LECTRIC biedt u de mogelijkheid uw opleiding tijdelijk te onderbreken. Wij willen u er wel op attenderen dat er bij een langdurige onderbreking tussentijds programmawijzigingen kunnen plaatsvinden. Voor verdere vragen en/of opmerkingen over een tijdelijke onderbreking van uw opleiding adviseren wij u telefonisch contact op te nemen met een van onze medewerkers.

  • Worden opleidingen ook door business partners verzorgd?

    In onze Algemene Voorwaarden is het volgende opgenomen: LECTRIC behoudt zich het recht voor een opleiding, in bepaalde regio's of ten aanzien van bepaalde opleidingen, door een door LECTRIC geautoriseerde business partner te laten verzorgen.

  • Hoelang is de termijn voor afhandeling een klacht of bezwaar?

    Iedere klacht en/of bezwaar wordt binnen een termijn van vier weken inhoudelijk afgehandeld. LECTRIC kan deze termijn met twee weken verlengen.

  • Wie zijn de docenten en trainers van LECTRIC?

    De docenten en trainers van LECTRIC zijn uitstekend opgeleid. Daarnaast zijn ze gespecialiseerd in en werkzaam binnen het vakgebied van uw opleiding of training. De kwaliteit van opleidingen en trainingen wordt voor een belangrijk deel bepaald door de deskundigheid, de rijke ervaring en het enthousiasme van de docent/trainer. Juist om deze redenen besteedt LECTRIC veel aandacht aan de selectie en samenstelling van het docentencorps. Zij kunnen uit een rijke praktijkervaring putten en de theorie met hun ervaring ondersteunen. Daarnaast werkt LECTRIC zo veel mogelijk met kleine studie- en trainingsgroepen, zodat er een optimale uitwisseling van kennis, ervaring en vaardigheden plaatsvindt tussen docent/trainer en student.

  • Wat is EVC?

    EVC staat voor Erkenning van eerder Verworven Competenties. Dit betekent dat datgene wat u op school, in uw werk of in uw privéleven geleerd heeft, beoordeeld en erkend wordt. EVC maakt de kennis, inzichten en ervaringen die u in uw leven heeft opgedaan zichtbaar. Om dit mogelijk te maken wordt gezamenlijk met u op een gestructureerde wijze informatie verzameld. Het resultaat wordt vervolgens vastgelegd in een Ervaringscertificaat. Dit certificaat dient als bewijs van uw kennis en kunde en is heel zinvol als u zich verder wilt ontwikkelen in een vervolgopleiding of als u bij een sollicitatie duidelijk wilt aangeven waar u staat en over welke competenties u reeds beschikt.

  • Wat is e-Connect?

    Alle studenten en docenten hebben toegang tot e-Connect, een digitale leeromgeving met alle relevante informatie over uw opleiding of training. U kunt hierbij denken aan praktische informatie over uw opleiding, modules en bijeenkomsten, maar ook de onlineleeromgeving voor een module, exameninformatie, examenuitslagen, de studiewijzer voor uw opleiding, uw digitale dossier en de mogelijkheid om met medestudenten en docenten te communiceren.

  • Wat is de studiebelasting van een opleiding bij LECTRIC?

    De studiebelasting verschilt per opleiding en is uiteraard afhankelijk van uw vooropleiding en ervaring. Bij elke opleiding geeft LECTRIC aan hoeveel tijd de studiebelasting gemiddeld in beslag neemt. Dit kunt u terugvinden in de brochure of op deze website. De aangegeven studiebelasting uren is gebaseerd op de avondbijeenkomst. Bent u geïnteresseerd in de dagvariant, dan kunt u uitgaan van de dubbele tijd.

  • Kunt u mij informatie toesturen over een opleiding/training?

    Op onze website heeft u per opleiding of training de mogelijkheid om een digitale brochure in de vorm van een pdf-bestand te downloaden of per e-mail te versturen naar een collega of werkgever. In deze digitale brochure vindt u alle belangrijke opleidingsinformatie bij elkaar, inclusief een inschrijfformulier.

  • Kunt u mij helpen met het uitkiezen van een geschikte vervolgstudie?

    Uiteraard kunnen wij dat, wij denken graag met u mee! Mocht u advies willen over een geschikte vervolgstudie, raden wij u aan contact op te nemen met één van onze opleidingsadviseurs. Dit kan via het contactformulier of telefonisch tijdens kantooruren op nummer 035 - 760 48 80.

  • Is het ook mogelijk om een opleiding in het Engels te volgen?

    Nee, het is niet mogelijk een opleiding in het Engels te volgen. LECTRIC verzorgt alle opleidingen in het Nederlands.

  • Hoe staat het met mijn studievoortgang?

    U volgt via e-Connect de voortgang van uw opleiding. Alle cijfers en behaalde onderdelen (bijvoorbeeld stage of beroepspraktijkvorming) worden via e-Connect beschikbaar gesteld. Door de modulaire opzet van de opleiding is het vaak mogelijk een korte studiepauze in te lassen. Indien u onverhoopt een achterstand oploopt tijdens uw erkende opleiding (MBO, Bachelor of Master), neemt LECTRIC contact met u op en bespreekt de mogelijkheden om uw opleiding binnen de maximaal gestelde termijn af te ronden. Mocht u advies willen met betrekking tot uw studievoortgang, raden wij u aan om contact op te nemen met een van onze studieadviseurs. Dit kan via het contactformulier of telefonisch tijdens kantooruren via nummer 035 – 760 48 80.

  • Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

    Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

    U kunt uw gegevens zelf aanpassen op e-Connect bij Mijn Profiel. Er zijn twee uitzonderingen: uw naam en IBAN nummer. Als u hier iets in wilt wijzigen, kunt u dat doorgeven via het contactformulier of telefonisch via nummer 035 - 760 48 80. 



De LECTRIC Winterschool weken zijn terug

Onze website maakt gebruik van cookies.