Opleiding Next Marketeer


Niveau
HBO
Studiebelasting
12 maanden
Opleidingsvariant
Avond, Dag en Zaterdag

De opleiding Next Marketeer van LECTRIC heeft zich ontwikkeld tot dé standaardopleiding voor marketeers in Nederland. Volledig actueel en verzorgd door topdocenten uit de praktijk. De hands-on praktijkgerichte aanpak zal u zeker inspireren. Deze uitdagende opleiding biedt een stevige basis voor uw verdere carrière in de marketing.

Doelgroep

De opleiding Next Marketeer is speciaal bedoeld voor ambitieuze marketing managers, e-commercemanagers, internetmanagers of communicatiemanagers. De opleiding wordt verzorgd op Post HBO-niveau.

Programma

In een volledig modulair programma gaat u aan de slag met actuele thema's binnen het werkgebied van de moderne marketing. Offline en online geïntegreerd. Het integraal branden van uw propositie en denken en werken vanuit diverse klantbenaderingsstrategieën is iets wat u op basis van deze opleiding makkelijk zal afgaan. De opleiding wordt verzorgd door ervaren docenten uit de actuele marketingpraktijk. Zij vinden het erg leuk om hun dagelijkse ervaringen als marketingprofessional door te geven en u op te leiden tot gewaardeerd vakcollega. De opleiding is zo georganiseerd in opzet en tempo dat u werk, opleiding en ook privé prima kunt combineren. Meer informatie over de unieke aanpak van LECTRIC vindt u hier op praktijkgerichte aanpak.
In de opleiding wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Daarnaast heeft u een zeer geavanceerde online leeromgeving ter beschikking. In de online leeromgeving vindt u alle relevante informatie die u nodig heeft tijdens de opleiding, zoals een leerwijzer, praktijkopdrachten en extra praktijkinformatie. Vanzelfsprekend kunt u via de leeromgeving van LECTRIC ook communiceren met uw medestudenten en docent.

Voorbereidingstijd

Als u de bijeenkomsten goed voorbereidt, haalt u nog meer rendement uit de bijeenkomsten. De voorbereidingstijd per bijeenkomst is ongeveer 3-5 uur.

Vrijstellingen

Deze praktijkgerichte opleiding maakt deel uit van een volledige Bacheloropleiding en levert in principe officiële HBO-studiepunten op. U kunt deze opleiding dan ook mogelijk inbrengen in een volledige Bachelor. Zie praktische informatie voor de voorwaarden.

Studieprogramma

Deze opleiding bestaat uit 6 modules en een eindopdracht. Hierin komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Internetstrategie

(6 bijeenkomsten)

  • Internet als marketing-, communicatie- en procesmedium
  • Strategische waarde van de website
  • Ambities van de organisatie met internet
  • Visie, missie en strategie
  • Strategisch proces
  • Doelstellingen en doelgroepen
  • Interne en externe analyse en SWOT-analyse
  • Strategische visie en strategische keuzes
  • Operationele en organisatorische gevolgen
  • ROI, doelstellingen en KPI's

Klantcontactstrategie

(6 bijeenkomsten)

  • Zicht op de customer journey: van prospect naar loyale klant
  • Klantcontact, klantgedrag, klantwaarde en klantinteractie
  • Touchpoints en kanalen
  • Relevante en consistente klantbeleving
  • Van marketingcommunicatiestrategie naar KPI's
  • Waardecreatie voor uw klant
  • Positioneren van uw merk en uw marketingboodschap
  • Contactstrategie en channel mix
  • Ontwikkelen klantcontactstrategie

Online marketing

(6 bijeenkomsten)

  • Trends en ontwikkelingen in online marketing
  • Veranderend consumentengedrag
  • Internetstrategie en online marketingplan
  • Van strategie naar online marketingplanning
  • Online mediaplanning
  • Online advertising
  • Zoekmachinemarketing (SEO en SEA)
  • E-mailmarketing
  • Viral en mobile marketing

Databaseanalyse

(6 bijeenkomsten)

  • Verzamelen en verrijken van data en databronnen
  • Mogelijkheden en beperkingen van uw data
  • Verschil tussen kwalitatief en kwantitatief onderzoek
  • Inzicht in onderzoeksmethodieken
  • Research: data tracking, communities en panels
  • Interne data, databases, analyse en database marketing
  • CRM tools en randvoorwaarden
  • Implementeren van CRM

Search Engine Marketing

(6 bijeenkomsten)

  • Werking zoekmachines (SEA en SEO)
  • Doelstellingen zoekmachinemarketing
  • Zoekgedrag doelgroep
  • Zoekmachinevriendelijk schrijven
  • Voorwaarden Google voor optimale resultaten
  • Keywordanalyse verwerken tot conversiemodel
  • Linkbuilding, link bait, anchorteksten en invloed social media
  • Google AdWordscampagne en mobiele advertentiecampagne

Social media

(6 bijeenkomsten)

  • Positioneren van social media
  • Doel, doelstelling en doelgroep bepalen
  • Social media-monitoring, webcare en reputatiemanagement
  • Content creatie, social networking en user generated content
  • Community management
  • Effectief gebruik van social media
  • Opstellen van een social media-plan
  • Inrichten, starten en activeren van uw social media-omgeving
  • Organisatorische consequenties

Eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
U combineert de leerresultaten uit de modules in een integraal marketingplan als eindopdracht. Zo legt u op een actieve manier het verband tussen de verschillende onderwerpen. Tijdens een extra bijeenkomst wordt u op weg geholpen hoe u dit aanpakt. Dit integrale marketingplan is direct van directe toegevoegde waarde voor uw eigen werkomgeving.

Officieel diploma

U rondt elke module af met een praktische opdracht. In deze opdrachten maakt u zo veel mogelijk de koppeling met uw dagelijkse praktijk. Verder werkt u aan een integraal marketingplan als eindopdracht. Na een succesvolle afronding van de modules en de eindopdracht ontvangt u het zeer gewaardeerde LECTRIC-diploma Next Marketeer'.

*

*
*

Alle velden met een * moeten verplicht ingevuld worden

Wilt u Incompanytrajecten afnemen? Neem dan contact met ons op.

Startmaand Variant Dag Locatie Inschrijven Planning
September 2015 Avond Maandag Arnhem Inschrijven Planning
September 2015 Avond Maandag Eindhoven Inschrijven Planning
September 2015 Avond Maandag Zwolle Inschrijven Planning
September 2015 Avond Woensdag Rotterdam Inschrijven Planning
September 2015 Avond Woensdag Den Haag Inschrijven Planning
September 2015 Avond Donderdag Utrecht Inschrijven Planning
September 2015 Avond Donderdag Amsterdam Inschrijven Planning
September 2015 Dag Woensdag Rotterdam Inschrijven Planning
September 2015 Dag Woensdag Utrecht Inschrijven Planning
September 2015 Dag Woensdag Eindhoven Inschrijven Planning
September 2015 Dag Woensdag Zwolle Inschrijven Planning
September 2015 Dag Woensdag Amsterdam Inschrijven Planning
September 2015 Zaterdag Zaterdag Utrecht Inschrijven Planning
September 2015 Zaterdag Zaterdag Zwolle Inschrijven Planning
September 2015 Zaterdag Zaterdag Amsterdam Inschrijven Planning
September 2015 Zaterdag Zaterdag Eindhoven Inschrijven Planning
September 2015 Zaterdag Zaterdag Rotterdam Inschrijven Planning
December 2015 Avond Maandag Arnhem Inschrijven Planning
December 2015 Avond Maandag Eindhoven Inschrijven Planning
December 2015 Avond Maandag Zwolle Inschrijven Planning
December 2015 Avond Woensdag Den Haag Inschrijven Planning
December 2015 Avond Woensdag Rotterdam Inschrijven Planning
December 2015 Avond Donderdag Amsterdam Inschrijven Planning
December 2015 Avond Donderdag Utrecht Inschrijven Planning
December 2015 Dag Woensdag Utrecht Inschrijven Planning
December 2015 Dag Woensdag Rotterdam Inschrijven Planning
December 2015 Dag Woensdag Zwolle Inschrijven Planning
December 2015 Dag Woensdag Amsterdam Inschrijven Planning
December 2015 Dag Woensdag Eindhoven Inschrijven Planning
December 2015 Zaterdag Zaterdag Amsterdam Inschrijven Planning
December 2015 Zaterdag Zaterdag Eindhoven Inschrijven Planning
December 2015 Zaterdag Zaterdag Rotterdam Inschrijven Planning
December 2015 Zaterdag Zaterdag Utrecht Inschrijven Planning
December 2015 Zaterdag Zaterdag Zwolle Inschrijven Planning
Maart 2016 Avond Maandag Arnhem Inschrijven Planning
Maart 2016 Avond Maandag Eindhoven Inschrijven Planning
Maart 2016 Avond Maandag Zwolle Inschrijven Planning
Maart 2016 Avond Woensdag Den Haag Inschrijven Planning
Maart 2016 Avond Woensdag Rotterdam Inschrijven Planning
Maart 2016 Avond Donderdag Utrecht Inschrijven Planning
Maart 2016 Avond Donderdag Amsterdam Inschrijven Planning
Maart 2016 Dag Woensdag Zwolle Inschrijven Planning
Maart 2016 Dag Woensdag Amsterdam Inschrijven Planning
Maart 2016 Dag Woensdag Utrecht Inschrijven Planning
Maart 2016 Dag Woensdag Rotterdam Inschrijven Planning
Maart 2016 Dag Woensdag Eindhoven Inschrijven Planning
Maart 2016 Zaterdag Zaterdag Utrecht Inschrijven Planning
Maart 2016 Zaterdag Zaterdag Zwolle Inschrijven Planning
Maart 2016 Zaterdag Zaterdag Amsterdam Inschrijven Planning
Maart 2016 Zaterdag Zaterdag Eindhoven Inschrijven Planning
Maart 2016 Zaterdag Zaterdag Rotterdam Inschrijven Planning

Kostenoverzicht

Inschrijfgeld: € 100,-
Cursusgeld: € 3.590,-
Studiematerialen: € 600,-
Examenkosten: € 195,- (per module)
Eindopdracht: € 225,-
Arrangementskosten: zie arrangementskosten.
U kunt deze opleiding ook in 6 termijnen betalen. Hiervoor wordt een opslag van 8% in rekening gebracht.

Arrangementskosten

Volgt u bij ons een opleiding of training? Dan zorgen wij voor eten en drinken. Voor de dagopleidingen hanteren we speciale dagarrangementen. Deze bestaan uit onbeperkt koffie, thee, ijswater en een uitgebreide lunch. Voor dit arrangement betaalt u € 25,- (excl. btw) per keer. Voor de avondopleidingen betaalt u € 5,50 (excl. btw) per keer. Hiervoor krijgt u onbeperkt koffie en thee. In het geval van trainingen, Masterclasses, Masterprogramma’s en volledige Masteropleidingen worden er naast arrangementskosten ook kosten voor zaalhuur in rekening gebracht. De zaalhuur bedraagt € 29,50 (excl. btw) per dag en in de avond € 10,- (excl. btw) per keer.

Reprorechten, hand-outs en trainingsmateriaal

Bij alle opleidingen brengt LECTRIC de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. U betaalt meestal eenmalig € 15,- (excl. btw). Volgt u een vaardigheidstraining? Dan betaalt u eenmalig € 30,- (excl. btw) voor het studiemateriaal en eventueel extra kosten voor de aanvullende literatuur.

Btw

Alle genoemde kosten zijn exclusief btw. Voor alle opleidingen en trainingen brengen wij 21% btw in rekening. Dit geldt niet voor de opleidingen op MBO-niveau 2, 3, 4, de volledige HBO Bacheloropleidingen en de volledige Masteropleidingen. Deze wettelijk erkende opleidingen zijn vrijgesteld van btw. Kan uw organisatie geen btw terugvorderen? Dan bieden wij de voordelige mogelijkheid uw opleiding of training vrij van btw te factureren. U betaalt dan het bedrag exclusief btw, plus 10% opslag. Dit is aanzienlijk minder dan het totaalbedrag inclusief btw. 

Bent u particulier en betaalt u uw opleiding zelf? Dan hoeft u voor geen van de opleidingen btw te betalen. Voor trainingen betaalt u wel 21% btw. Op de kosten voor studiemateriaal, hand-outs, syllabi, reprorechten en arrangementskosten brengen wij altijd 6% btw in rekening. De 6% btw op arrangementskosten is niet aftrekbaar. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen.

Next Marketeer


Niveau
HBO
Studiebelasting
12 maanden
Opleidingsvariant
Avond, Dag en Zaterdag
Download brochureDirect inschrijven

Studiegids 2015

studiegids-lectric.jpg

Vraag de nieuwe LECTRIC
studiegids aan en bekijk
op uw gemak ons aanbod.

Studiegids aanvragen

Heeft u vragen?

Onze opleidingsadviseurs
zijn telefonisch beschikbaar

telefoontje.png

035 760 48 80

Op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur